livetsgava

Alla inlägg under juli 2011

Av Sandra Nyberg Elmer - 28 juli 2011 17:29

Usch för sjukdomar. I måndags kväll fick jag en sån halsbränna som var så jobbig. Blodsmak i munnen. Tisdags kväll blev jag tokförkyld. Och eftersom jag är gravid så började jakten på medicin som är okej. Jag dricker inte alkohol, tar ingen tobak och undviker medicin i längsta loppet för att vara den bästa förebilden för lillan. Vill inte att lillan ska tro och lära sig att några tabletter ordnar allt. Jag tog en alvedon på morgonen och en till på natten. Tog nässpray då också och äter Bafucin med jämna mellanrum. Alldeles lagom med medicin. Prinsessan är hängig. Natten till onsdag kunde hon inte sova. Vände och vred. Skrik och gnäll. Flera olyckor i sängen och i byxorna. Det är nog flera tänder på gång. Bak nertill i tandköttet är alldeles vit och en vit rand i tandköttet bredvid hörntanden. Inget som känns så det lär nog dröja. Lillan började dricka mjölk i måndags. Laktosfri eftersom hon inte tål mjölk. Nu börjar det kännas bättre så imorgon tar vi nya tag. Fullt upp från morgon till kväll. Tvätta en maskin, städa, hämta ut kalasmaterial, frisör, älsklingen med son kommer. Oscar fyller imorgon. Jag har ordnat presenter och kalasmaterial. Star Wars-tema. Vi ska äta pizza och glass. Längtar redan. Kram kram

Av Sandra Nyberg Elmer - 25 juli 2011 21:13

Jag orkar inte skriva om dagens händelser. Mår så dåligt. Halsbränna och det känns som jag ska spy. Men spyr jag kommer det säkert blod. Det smakar blod i munnen. Så jag säger god kväll. Kram

Av Sandra Nyberg Elmer - 24 juli 2011 20:18

Tänk vad en vecka kan gå fort och vilken underbar vecka det har varit. En vecka i Eskilstuna med älsklingen och vi firade vårt. hjärtegull i magen. Idag berättade älsklingen för sina föräldrar och dem blev glada. Tidigare har dem varit emot vårt förhållande på grund av ålder. Pontus är 35 år och jag är 20 år. Det är inte åldern man blir kär i. Iallafall så känns det skönt med allt stöd och min moster sparar killkläder om det blir en prins. Så snällt. Helt underbart att vänta ett gull även fast jag inte ser fram emot förlossningen. När Levicia skulle ut var det värsta jag var med om. Jag hade så ont då och flera månader efter. Idag sov vi länge. Härligt. Tånaglarna blev ljusblåa och fransk manikyr på naglarna upp till. Redo för en ny vecka. På förmiddan tog jag en promenad med lillan så hon skulle somna men nej. Det gick inte. Ortens affär tog vi på tillbaka vägen. Handla juice och nyponsoppa. Vi ska till Willys imorgon. Jag får en ordentlig lön den här månaden. Skönt när det är hyra, el samt radio- och tvavgift som ska betalas. Väl hemma igen gjorde jag lunch och bytte blöja på lillan för att lägga henne igen. Det gick inte heller. Fika och tv en stund. Älsklingen begav sig till sina föräldrar och sedan hemåt. Då somnade lillan på soffan en kort stund. Jag hann göra mat. Dusch för lillan efter det. Far med sambo gjorde oss sällskap en stund ikväll. Lillan fick en tunika. Nu ska prinsessan sova och jag ska diska. Kram kram

Av Sandra Nyberg Elmer - 23 juli 2011 19:39

Det finns inte ord som beskriver hur trött jag är. Jag klev upp klockan sex för att göra mig i ordning innan tvättstugan klockan sju. Starta en maskin och plockade litegrann. Lillan sov fram till åtta och jag somnade några minuter med henne. Tvätt. Frukost. Göra lillan i ordning. Baka. Tvätt. Baka. Tvätt. Baka. Tvätt. Där i mellan har jag ordnay lunch och middag. Diskat och bytt blöjor. TRÖTT är ordet nu. Kram

Av Sandra Nyberg Elmer - 22 juli 2011 21:21

Den här dagen känns. Jag hade alarmet på klockan sex och gick upp några minuter efter det. Dusch. Lillan sov än. Smink. Lillan sov. Kläder. Lillan sov. Hon vaknade runt sju-tiden så hon fick också säga hej då till Pontus innan han begav sig av till jobbet. Usch vilket oväder det var i morse. Rejäla skurar och åska på det men solsken i slutet av dagen. Och så varmt det har varit. När lillan vaknade så fick hon plaska en stund i badkaret. Blöja och kläder. Vi åt frukost. Jag ordnade med disken och tvätta flaskor. Dammsuga. Sommarlov på barnkanalen hann vi titta på också. Lillan satt på golvet och iakttog allt med spänning. Roligt att se. Babsan var gäst. Mycket glitter och glamour. Prinsessan valde att ta en kort tupplur efter programet. Vi tog en promenad till affären för att handla lunch. Jag tog kycklingssallad med currylime-dressing till och Loka citron. Så gott. Prinsessan fick en pan pizza och åt upp hela. Underbart. Till efterrätt köpte jag en chokladkaka med smak av hallon yoghurt. Det var också riktigt gott. Lek och bus till älsklingen kom hem. Packa och lasta bilen. Handla dryck, bröd och kattmat på Willys. Vi åkte till min far med sambo efter det. Fika och prat. Tog med mosters dammsugare därifrån. Till mina morföräldrar därefter för att lämna av dammsugaren och lillans nya bilstol. Ortens pizzeria därefter. Kebabtallrik med mycket vitsås och en kebabrulle. Duscha av lillan. Jag har städat hela kvällen. Damma, dammsuga och torka golv. Byta i kattlådan och ge Nappe mat. Det luktar så illa när vi har varit borta i nästan en vecka och ingen som vädrar. Mormor har sett till att Nappe har mat och mår bra. Huvudsaken. Vädrat ordentligt har jag gjort. Imorgon väntar tvätt och bak. Kram kram

Av Sandra Nyberg Elmer - 21 juli 2011 19:52

Vi vaknade kvart över nio och jag kände mig helt slut. Inte bästa sättet att börja dagen på. Jag läste en mammablogg som har två barn under fem år och hon går alltid upp klockan sex för att få dricka en kopp kaffe i fred och börja dagen lugnt. Barnen går upp runt sju, åtta. Det borde jag kanske börja med. Lillan går upp så olika tider men inte före sju iallafall. Duscha i fred, dricka kaffe i fred eller göra annat för sig själv för att börja dagen låter inte fel. Vi gick upp och duschade. Svårt att duscha med lillan när det är i ett badkar men allt går. Smink och kläder. Bädda sängen och tvätta flaskort. Frukost och ta hand om disken. Efter det har soffan och tvn hägrat. Jag har känt mig så orklös idag. Och lillan sov bara en timme under dagen. Typiskt just idag. Älsklingen kom hem och vände. Affären för att handla mat. Jag badade lillan under tiden. Hamburgare till middag. Lillan sover redan och älsklingen ligger i badet. Jag är sugen på choklad. Marabou med jordgubbar cheesecake. Kram kram

Av Sandra Nyberg Elmer - 20 juli 2011 20:05

Idag vaknade vi en bra tid. Kvart i åtta. Lillan duschade med mig. Smink och kläder. Frukost och ta hand om disken. Samtal i telefonen och dammsuga. Vi gick till affären. Handlade frukt och gottgott. Köpte även jordgubbar. Lillan sov bort hela eftermiddan och jag gjorde henne sällskap en stund. Ikväll har vi varit på en grekisk resturang här i Eskilstuna. Så gott det var. Älsklingen valde fläskfile med svamp och gratäng till. Jag valde black and white. Oxfile och fläskfile med olika såser till. Barnmenyn var så söt. Rosa för flickor och blå för pojkar. Det gick att välja Kalles favorit, Björnligans kanonkulor, Långbens special samt Lady och Lufsen. Och isglass får alla barn som äter upp. Lillan fick Kalles favorit. Grillkorv med pommes. Willys efter det för att handla blöjor. Både natt som dagblöjor. Väl hemma igen så smaskade vi på efterrätt. Glass, jordgubbar och chokladsås. Så gott gott. Idag är en alldeles speciell dag som ska firas ordentligt. Jag och Pontus väntar en liten bebis, ett hjärtegull. Och vi ser fram emot detta äventyr jätte mycket. Det är åtta, nio veckor nu. Vi ska på inskrivning den 18 augusti. Kram kram

Av Sandra Nyberg Elmer - 19 juli 2011 20:19

Jag och lillan vaknade kvart i nio. Det känns som hela dagen är förbi då. Dusch och göra oss i ordning. Frukost. Vi gav oss ut på promenad på förmiddan runt kanalen och centrum. Hem för att ta med sandleksaker och matsäck till lekparken där vi lekte en bra stund. När solen skiner måste man passa på att vara ute. Vid ett-tiden var vi hemma igen. Lillan somnade på soffan och jag gjorde henne sällskap när jag hade plockat i ordning här. Jag pratade med far en stund innan älsklingen kom hem. Älsklingen är alldeles röd och knottrig runt nacken. Lillan fick bada innan middagen och nu ligger vi till sängs. Kram kram

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards