livetsgava

Alla inlägg under augusti 2011

Av Sandra Nyberg Elmer - 4 augusti 2011 20:17

Dagen har mest bestått av besök. Runt åtta fick jag och lillan frukostgäster. Min mor och lillasyster. Runt tio-tiden kom Liza, studentvän. Jag och lillan var till ortens affär där i mellan för att köpa gott fikabröd. Det blev kladdkaka med vaniljsås. Mums. Lillan somnade en stund medans Liza var här. När Liza åkte kom mormor, min moster och kusin Emelie. Vi åkte till stora staden för att handla. Skönt att få hem matvaror. Fikade hos mina morföräldrar innan hemfärd. Kram kram

Av Sandra Nyberg Elmer - 3 augusti 2011 15:45

Jag och lillan fick besök från Norge. Under förmiddan tvättade jag och torkade golv. Runt tre plingade det på dörren. Madde som är bosatt i Norge och jobbar där är hemma i Sverige för att bli frisk från njureinflammation och blodförgiftning. Så hon kom till oss med flera paket. Rosa flodhäst som skärbräda, kaninset till lillans säng, en vas och flera påsar godis. Vi bjöd på mat och efterrätt. Madde tig 19-bussen hem. En lugn kväll. Om dagens äventyr skriver jag sen när telefonen är laddad. Kram kram

Av Sandra Nyberg Elmer - 2 augusti 2011 11:48

Idag jobbar jag. Från klockan sju till 13. Det känns riktigt skönt att vara i gång igen. Just nu har jag en halvtimmes rast och passar på att uppdatera bloggen. Lillan är hos mina underbara morföräldrar. Hon har sovit i tre timmar och leker med min kusin Hanna nu. Dags att servera lunch till tanterna och farbröderna. Min mage kurrar. Jag hade inte räknat med rast eftersom det är en kort tur. Ett inlägg om kvällen kanske dyker upp. Kram kram

Av Sandra Nyberg Elmer - 1 augusti 2011 11:30

Vi var i Julita och jag tog hand om min lillasyster på förmiddan medans min mor jobbade. På eftermiddan hämtade mor sitt extrabarn som hon tar hand om via kommunen så tre gullebarn lekte då. Lillan hade det så roligt. Kämpigt för gumman dock när hon hade varit vaken sen klockan fem på morgonen och sov sammanlagt två timmar och en halvtimme under hela dagen. Vi passade på att vara ute på förmiddan. Det blev så varmt på eftermiddan att vi mest var inne och tittade på film. På kvällen kom jag och lillan hem. Jag ordnade med planer för körkortet. Kram kram

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards