livetsgava

Direktlänk till inlägg 4 april 2012

Fullt upp

Av Sandra Nyberg Elmer - 4 april 2012 12:58

Hejsan..


Vi har verkligen fullt upp på dagarna och speciellt inför påsk.


Igår var det dags för Lola att vägas och mästas. 3976 gram och 52 cm lång. Sköterskan tittade också om Lola kunde lyfta huvudet när hon ligger på mage och greppa saker vilket Lola är jätte duktig på. Hämtade Levicia på dagis efter det och hon hade målat av sina händer på ett papper, klippt ut och satt fast glitter på dem. Dess papphänder ska hänga i dagisets kompisträd. Mars månad var kompismånaden på dagis. Vilket fantatiskt dagis Levicia har. Personalen lägger upp tema för varje månad och jobbar verkligen med barnen. Två timmar och Levicia får lära sig jätte mycket. Min mor och lillasyster kom med både lunch och godis. Gott gott. Min mor tog hand om flickorna medans jag var på efterkontroll och jag saknade dem så mycket fast jag var borta i högst en timme. Efterkontrollen gick bra. Lågt blodtryck bara, 98/57. Efter det åkte vi till min moster och alla barnen. Lilla Felicia var så söt. Levicia tror att alla bebisar heter Lola. Vårat påskpyssel till Bolibompa blev att göra påskkort.


Idag är det städdag. Vi fick en stressig morgon då vi sov lite för länge men Levicia hann precis till dagis. Hon tog med sig påskkortet hon gjorde till fröknarna. Dem blev så glada och Levicia blev så mallig. Jag hann bädda rent sängarna, damma, städa köket och badrummet innan Levicia skulle hämtas. Nu gör jag tvätten och golven medans Levicia sover. Vi ska göra kycklingar av trolldeg när Levicia vaknar och sedan måla dem till Bolibompa ikväll. Tredje påskpysslet för veckan.


Kram kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Nyberg Elmer - 7 maj 2012 20:37

Hejsan!   Nu har tiden sprungit i väg igen och jag har haft annat att göra än att sitta vid datorn. Valborg har varit då vi mest bara lekte utomhus och njöt av att få spendera tid med varandra. Oscar var med oss. Levicia har lyckats fått ögoninfl...

Av Sandra Nyberg Elmer - 16 april 2012 09:06

Hejsan!   I lördags åkte vi till mina morföräldrar lite tidigare än tänkt för att kunna hjälpa till med förbereddelserna inför morbror Tonys 40-års firande men min lilla mormor hade redan hunnit med det mesta så vi hade inte mycket att göra. Vi f...

Av Sandra Nyberg Elmer - 13 april 2012 13:50

Hejsan..   Den här veckan har gått i en väldans fart. Levicia var på dagis i tisdags och onsdags. Igår och idag är hon hemma och myser istället. I onsdags var dagen full av aktiviter. Bilen skulle till verkstad i Nyköping, Lola hade läkarbesök oc...

Av Sandra Nyberg Elmer - 10 april 2012 09:13

Hej på er...   Långfredagen: Vi målade ägg på förmiddagen och fina teckningar. Det var tänkt att vi skulle ha lekt ute en stund på eftermiddagen men det snöade hela dagen i princip. Snö till påsk, inte alls kul.Filmer och bus blev det istället. E...

Av Sandra Nyberg Elmer - 5 april 2012 09:23

Glad påsk till er allihopa..!   Idag är det en underbar dag. Levicia är på dagis till klockan elva och efter det är hon långledig till tisdag. Min man har flera jobb idag men beräknas komma hem till klockan 16, 17 (godtagtbart för en jobbdag istä...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards