livetsgava

Direktlänk till inlägg 16 april 2012

Helgen

Av Sandra Nyberg Elmer - 16 april 2012 09:06

Hejsan!


I lördags åkte vi till mina morföräldrar lite tidigare än tänkt för att kunna hjälpa till med förbereddelserna inför morbror Tonys 40-års firande men min lilla mormor hade redan hunnit med det mesta så vi hade inte mycket att göra. Vi fikade och umgicks en stund innan gästerna kom. Mycket folk blev det och morbror Tony blev riktigt överraskade. Vi mumsade smörgåstårta och fick med oss hem också. Jag gjorde soppa till Levicia när vi kom hem och sen väntade bad och film. Igår var vi också till mina morföräldrar då Pontus bytte däck på bilen. Mormor bjöd på god mat, kött och potatis. Och även denna gång fick vi med oss smörgåstårta hem. Mums mums. Levicia somnade i bilen och fortsatte sova här hemma också fast klockan var mycket. Jag var lite fräck och passade på att klippa och måla hennes naglar då. Så fint och så enkelt har det nog aldrig blivit. Fröken blev nöjd iallafall fast hon inte fick välja färg. Jag gjorde mina naglar då också och planerade inför veckan. På söndagar är det en fixdag inför veckan som kommer. Naglar ska göras, väskor ska packas och aktiviter ska inplaneras. Jag är ingen kontrollmänniska som det kanske låter men för flickornas skull framför allt Levicas skull så måste vi ha en plan för allting. Barn behöver rutiner och struktur. Göra naglarna och packa väskan är ett sätt för Levicia att förberedda sig inför en ny vecka på dagis och andra aktiviter på eftermiddagen. Vi städade bort påsken igår och ställde in vackra tulpaner som vi fick av Liza i vardagsrummet. Min man satte upp nya gardiner i vardagsrummet.


Kram kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Nyberg Elmer - 7 maj 2012 20:37

Hejsan!   Nu har tiden sprungit i väg igen och jag har haft annat att göra än att sitta vid datorn. Valborg har varit då vi mest bara lekte utomhus och njöt av att få spendera tid med varandra. Oscar var med oss. Levicia har lyckats fått ögoninfl...

Av Sandra Nyberg Elmer - 13 april 2012 13:50

Hejsan..   Den här veckan har gått i en väldans fart. Levicia var på dagis i tisdags och onsdags. Igår och idag är hon hemma och myser istället. I onsdags var dagen full av aktiviter. Bilen skulle till verkstad i Nyköping, Lola hade läkarbesök oc...

Av Sandra Nyberg Elmer - 10 april 2012 09:13

Hej på er...   Långfredagen: Vi målade ägg på förmiddagen och fina teckningar. Det var tänkt att vi skulle ha lekt ute en stund på eftermiddagen men det snöade hela dagen i princip. Snö till påsk, inte alls kul.Filmer och bus blev det istället. E...

Av Sandra Nyberg Elmer - 5 april 2012 09:23

Glad påsk till er allihopa..!   Idag är det en underbar dag. Levicia är på dagis till klockan elva och efter det är hon långledig till tisdag. Min man har flera jobb idag men beräknas komma hem till klockan 16, 17 (godtagtbart för en jobbdag istä...

Av Sandra Nyberg Elmer - 4 april 2012 12:58

Hejsan..   Vi har verkligen fullt upp på dagarna och speciellt inför påsk.   Igår var det dags för Lola att vägas och mästas. 3976 gram och 52 cm lång. Sköterskan tittade också om Lola kunde lyfta huvudet när hon ligger på mage och greppa sak...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards