livetsgava

Direktlänk till inlägg 17 mars 2012

Den här veckan

Av Sandra Nyberg Elmer - 17 mars 2012 12:36


Dagarna flyger bara i väg och vi försöker fortfarande komma in i en rutin.

Det funkar mycket bättre nu och jag känner att det finns tid till båda flickorna. I början var det kaos. Lola ville ha mat samtidigt som Levicia skulle på pottan. Vem tar man först? Lola ville ha mat samtidigt som jag gjorde lunch eller middag. Vad gör man då? Lola ville ha mat samtidigt som Levicia ville komma ur badet. Rent kaos. Men nu funkar det mycket bättre. Oftast så ger jag Lola mat innan och då får jag väcka henne. Då kan Levicia få ta sig tid i badet eller på pottan. Och jag behöver inte stressa med maten. Små saker man kommer på efterhand.


Den här veckan var dagis stängt på måndagen för planering, på tisdag gick Levicia till dagis med en rinnade näsa som hade kommit under natten och resten av veckan fick lillan vara hemma. Hon fick feber på tisdagen som släpptes i torsdags. Levicia busar och leker för fullt för det men hon kan inte gå till dagis med feber och smitta dem andra barnen.


I måndags fick vi hembesök av distriktssköterskan på vårdcentralen där båda flickorna kommer få gå på läkarundersökning och kontroll. Lola vägdes och vägde då nästan tre kilo. Helt otroligt att hon går upp så mycket i vikt, så snabbt. Skönt att det vände fort. Och Lola ser mycket större ut nu. Tyvärr har hon börjat få magknip lite då och då. Spända ben, helt röd i ansiktet och skrik.


Under måndagen fick vi även besök av några vänner till mig. Veronica hade med sig sin lilla pojke på ett år så Levicia busade och lekte. Dem väntar ett till barn som är beräknat till 17 juni. Isabell som också kom på besök väntar barn med sin man som är beräknat till april. Många bebis det kommer bli.


Tisdag eftermiddag spenderades i Julita. Levicia lekte med sin moster Nadja. Dem hade saknat varandra så flera pussar och kramar blev det. Min lillebror David fick träffa Lola för första gången.


Resten av veckan har försvunnit i väg. Vi har busat, lekt och myst. Min man började jobba i torsdags. Jag och flickorna saknar honom massor när han är i väg. Det blev så tomt utan honom hemma.


Idag gör vi inte ett dugg utan låter dagen vara som den är. Imorgon tar jag med mig flickorna på Öppet hus på en skönhetssalong här i Katrineholm. Min mors vännina äger det så mor, mormor och morbror Tonys flickvän ska vi möta där.


Jag kan inte smsa igen. Mina gratis sms är slut och på tisdag kommer jag ha möjligheten att ladda på

telefonen med pengar.


Kram kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Nyberg Elmer - 7 maj 2012 20:37

Hejsan!   Nu har tiden sprungit i väg igen och jag har haft annat att göra än att sitta vid datorn. Valborg har varit då vi mest bara lekte utomhus och njöt av att få spendera tid med varandra. Oscar var med oss. Levicia har lyckats fått ögoninfl...

Av Sandra Nyberg Elmer - 16 april 2012 09:06

Hejsan!   I lördags åkte vi till mina morföräldrar lite tidigare än tänkt för att kunna hjälpa till med förbereddelserna inför morbror Tonys 40-års firande men min lilla mormor hade redan hunnit med det mesta så vi hade inte mycket att göra. Vi f...

Av Sandra Nyberg Elmer - 13 april 2012 13:50

Hejsan..   Den här veckan har gått i en väldans fart. Levicia var på dagis i tisdags och onsdags. Igår och idag är hon hemma och myser istället. I onsdags var dagen full av aktiviter. Bilen skulle till verkstad i Nyköping, Lola hade läkarbesök oc...

Av Sandra Nyberg Elmer - 10 april 2012 09:13

Hej på er...   Långfredagen: Vi målade ägg på förmiddagen och fina teckningar. Det var tänkt att vi skulle ha lekt ute en stund på eftermiddagen men det snöade hela dagen i princip. Snö till påsk, inte alls kul.Filmer och bus blev det istället. E...

Av Sandra Nyberg Elmer - 5 april 2012 09:23

Glad påsk till er allihopa..!   Idag är det en underbar dag. Levicia är på dagis till klockan elva och efter det är hon långledig till tisdag. Min man har flera jobb idag men beräknas komma hem till klockan 16, 17 (godtagtbart för en jobbdag istä...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards