livetsgava

Direktlänk till inlägg 17 mars 2012

Förra veckan

Av Sandra Nyberg Elmer - 17 mars 2012 13:00


Levicia gick till dagis från tisdag till fredag. Hon hade saknat barnen och allt bus.

Dessutom är dem ute i en timme. Vi kommer inte ut så mycket numera eftersom Lola är så liten och fryser lätt.

Och Levicia älskar att leka ute. Springa, klättra, gunga.


Oscar kom till oss redan i onsdags istället för fredagen. Min man var ändå hemma så det spelade egentligen inte en roll när Oscar kom till oss förut att vi kanske skulle ha hittat en form av rutin först. Levicia tyckte det var konstigt att pappa var hemma och hon behöver gå till dagis. Ännu märkligare blev det när Oscar var här också och hon skulle till dagis. Det gick bra ändå eftersom Levicia trivs så bra på dagis. Och jag var noggrann med att det skulle vara likadant fast pappa och storebror var hemma. Levicia gick till dagis där jag och Lola lämnade henne för att sedan hämta hem henne. Potta, lunch och vila. Potta, fika, film och bus på eftermiddan. Middag, potta, bad. Bolibompa, läggdags. Det är så viktigt med rutin specielt för pott träningens skull.


I torsdags hade Lola läkarundersökning. Spricka i nyckelbenet och ögoninfektion. Inte det roligaste att höra. Sprickan uppkom nog i samband med förlossningen. Det gick alldeles för fort. Ögoninfektionen fick Lola just den torsdagen så det var tur att vi hade läkartid då. Svullen tårkanal hade Pontus sett sedan hon föddes men var i ögat blev det under torsdagen. Pontus tvättade hennes ögon med ljummet vatten. I måndags fick Lola koksaltslösning för ögonen efter vad sköterskan rekommenderade och nu är ögonen jätte fina. Lola vägdes och vi fick den berömda påsen med rabatter, våtservetter, blöjor och annat nödvändigt.


I fredags införde vi vårat nya fredagsmys. Efter middagen får Levicia och Lola bada. Levicia i stora badkaret och Lola i det lilla badkaret. Pontus tar hand om Lola och jag tar hand om Levica. Efter pyjamaserna har kommit på och flickorna är fina blir det antingen Bolibompa eller film med gottgott till. När Levicia har lagt sig och förhoppningsvis sover Lola en stund också så tittar jag och älsklingen på film. Fredags kvällarna är något att längta till.


Lördagen var vi hos mina morföräldrar. Min man hjälpte dem att få hem material till deras kök som dem renoverar.

Levicia och Oscar busade massor. Och min stackars mormor gick omkring med kryckor. Hon har protes i höfterna och det var länge sedan den operationen gjordes. Söndagen tillbringades hos min mans föräldrar.


Kram kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Nyberg Elmer - 7 maj 2012 20:37

Hejsan!   Nu har tiden sprungit i väg igen och jag har haft annat att göra än att sitta vid datorn. Valborg har varit då vi mest bara lekte utomhus och njöt av att få spendera tid med varandra. Oscar var med oss. Levicia har lyckats fått ögoninfl...

Av Sandra Nyberg Elmer - 16 april 2012 09:06

Hejsan!   I lördags åkte vi till mina morföräldrar lite tidigare än tänkt för att kunna hjälpa till med förbereddelserna inför morbror Tonys 40-års firande men min lilla mormor hade redan hunnit med det mesta så vi hade inte mycket att göra. Vi f...

Av Sandra Nyberg Elmer - 13 april 2012 13:50

Hejsan..   Den här veckan har gått i en väldans fart. Levicia var på dagis i tisdags och onsdags. Igår och idag är hon hemma och myser istället. I onsdags var dagen full av aktiviter. Bilen skulle till verkstad i Nyköping, Lola hade läkarbesök oc...

Av Sandra Nyberg Elmer - 10 april 2012 09:13

Hej på er...   Långfredagen: Vi målade ägg på förmiddagen och fina teckningar. Det var tänkt att vi skulle ha lekt ute en stund på eftermiddagen men det snöade hela dagen i princip. Snö till påsk, inte alls kul.Filmer och bus blev det istället. E...

Av Sandra Nyberg Elmer - 5 april 2012 09:23

Glad påsk till er allihopa..!   Idag är det en underbar dag. Levicia är på dagis till klockan elva och efter det är hon långledig till tisdag. Min man har flera jobb idag men beräknas komma hem till klockan 16, 17 (godtagtbart för en jobbdag istä...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards