livetsgava

Direktlänk till inlägg 23 mars 2012

Vilken natt

Av Sandra Nyberg Elmer - 23 mars 2012 10:49

Hejsan!


Det här var en natt utan sin like. Jag kom i säng med Lola halv tio. Halv elva väckts jag av en skrikande Levicia. Trött som man är så ber jag henne ta flaskan och somna om. Hon hostar till och det tror inte jag är något farligt tills hon spyr. En hel våg. Levicia har spyor på händerna, benen, håret. Pyjamasen och gosedjuren. Sängkläderna med täcke och kudde. SPYOR ÖVERALLT och vilken lukt! Jag kastar ut madrassen och ställer Levicia i duschen. Bädda rent i sängen rent tillfälligt med handdukar och våtservetter för jag trodde Levicia skulle kunna sova efter duschen. Vänta bara så fel jag hade. Torkade golvet och tog fram ny pyjamas till Levicia. En stund senare när jag tvättar Levicas flaska kommer nästa våg med spyor. Jag kallar det för våg för det var en sådan mängd. Då blir det samma procedur igen. Av med pyjamasen, tvätta Levicia, ny pyjamas och torka golvet. Vi läste böcker ett tag tills jag tyckte det var dags att lägga sig. Hitills hade Lola sovit snällt men vaknade då vi gick in i sovrummet. Efter en stund i sängen så hostar Lola kraftigt efter att jag har försökt ge henne mat tre gånger och då spyr Levicia igen och jag inser att natten kommer bli väldans lång. Upp igen för att ta av Levicia pyjamasen och sätta henne i ett bad. Kastade ut madrassen en stund till medans jag letade fram sängkläder. Lola är ledsen och har ont i halsen. När sängen är bäddad igen och Levicia är tvättad igen så sätter jag i gång Bil-filmen och gör kaffe. Min man går till sängen. Jobb väntade dagen efter. Vi tittade på Bil-filmen och halva Babe-filmen tills Levicia själv ville lägga sig i sängen. Lola somnade efter mat och ren blöja. Klockan tre somnade vi ögonblicken när vi lade oss i sängen. Helt slut. Min man fick ringa dagis idag och säga att Levicia blir hemma så fick vi sova ut på morgonen. Levicia vaknade halv nio. Jag gav Lola mat och ren blöja innan vi ställde oss i duschen.


Själv med en magsjuk flicka och en förkyld flicka. Spännade dag det här. Levicia har ätit frukost och inte spytt på förmiddagen. Skapligt pigg ändå. Lola kämpar på med sin förkylning. Idag ska vi egentligen åka till Valla på trevligheter men vet inte hur vi ska göra. Oscar kommer inte till oss i helgen för att han inte ska smittas.


Jag har lyckats göra några telefonsamtal och betalat räkningar.


Kram från Sandra

 
 
Elin

Elin

26 mars 2012 08:32

Stackars Levicia och stackars dig som fick ta hand om allt, hoppas att Levicia mår bra nu! Kram

http://summermom.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Nyberg Elmer - 7 maj 2012 20:37

Hejsan!   Nu har tiden sprungit i väg igen och jag har haft annat att göra än att sitta vid datorn. Valborg har varit då vi mest bara lekte utomhus och njöt av att få spendera tid med varandra. Oscar var med oss. Levicia har lyckats fått ögoninfl...

Av Sandra Nyberg Elmer - 16 april 2012 09:06

Hejsan!   I lördags åkte vi till mina morföräldrar lite tidigare än tänkt för att kunna hjälpa till med förbereddelserna inför morbror Tonys 40-års firande men min lilla mormor hade redan hunnit med det mesta så vi hade inte mycket att göra. Vi f...

Av Sandra Nyberg Elmer - 13 april 2012 13:50

Hejsan..   Den här veckan har gått i en väldans fart. Levicia var på dagis i tisdags och onsdags. Igår och idag är hon hemma och myser istället. I onsdags var dagen full av aktiviter. Bilen skulle till verkstad i Nyköping, Lola hade läkarbesök oc...

Av Sandra Nyberg Elmer - 10 april 2012 09:13

Hej på er...   Långfredagen: Vi målade ägg på förmiddagen och fina teckningar. Det var tänkt att vi skulle ha lekt ute en stund på eftermiddagen men det snöade hela dagen i princip. Snö till påsk, inte alls kul.Filmer och bus blev det istället. E...

Av Sandra Nyberg Elmer - 5 april 2012 09:23

Glad påsk till er allihopa..!   Idag är det en underbar dag. Levicia är på dagis till klockan elva och efter det är hon långledig till tisdag. Min man har flera jobb idag men beräknas komma hem till klockan 16, 17 (godtagtbart för en jobbdag istä...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards