livetsgava

Alla inlägg den 7 maj 2012

Av Sandra Nyberg Elmer - 7 maj 2012 20:37

Hejsan!


Nu har tiden sprungit i väg igen och jag har haft annat att göra än att sitta vid datorn. Valborg har varit då vi mest bara lekte utomhus och njöt av att få spendera tid med varandra. Oscar var med oss. Levicia har lyckats fått ögoninflammation som nu är över. I helgen var vi i Töreboda för att besöka min gamlemormor på sjukhus. Hockey-VM är i gång. Dopet är bokat. Mycket har hänt..


Idag, måndag var en väldigt aktiv dag. Vi gick upp relativt tidigt runt klockan 6. Hann fylla på telefonen med pengar och beställa en blankett för byte av fonder innan vi begav oss ut. Någon som har koll på detta med fonder? En riktig djungel och det känns ändå viktigt att det är JAG som väljer, inte att det bara blir placerat i en fond. Lämnade Levicia på dagis och åkte i väg för att handla. En kasse, två påsar och tre blöjförpackningar. Herregud säger jag bara. Jag lyckats alltid storhandla då jag är själv med flickorna. Efter handlingen blev det en snabb sväng hem för att få in frysvarorna innan samtal hos sköterskan på barnvårdscentalen. Jag fick fylla i ett papper om välmående och risk för depression. Men jag är så lycklig så. Hur kan man vara annat med den här underbara familjen? Mina prinsessor skänker glädje varje dag, varje stund. Lola vägdes och mätes. 4760 gram och 56 cm lång. Det märks på kläder nu. Vi får gå upp en storlek, till och med två på vissa plagg. En läkartid fick vi också. Den 31 maj. Då väntar även vaccination. När det var avklarat åkte vi hem för att packa upp en påse med mat, packa om skötväskan, ordna dricka åt Levicia, ge Lola mat och ringa samtal. Jag ringde skatteverket om Lolas efternamn och det är fortfarande under utredning. Hann dock inte ändra präst till dopet så det får jag ordna imorgon. Hämta Levicia på dagis, en liten runda på ÖB innan vi åkte till mor och familjen i Julita. Lillebror Davids marsvin Teddy gick vidare till änglarna sent igår kväll så vi åkte dit för att trösta. Vi åt lunch, begravde Teddy, fikade och hemgång efter det. Min man kom dit efter jobbet. Fika ute i den härliga värmen. Underbart. Levicia och hennes moster Nadja lekte jätte mycket. Vi gav David en tidning och godis som tröst. När vi kom hem började jag städa här. Plocka undan, tvätta, dammsuga och torka golv. Jag bytte rent i sängen också då Lola kissade ner täcket. Så smutsigt det kan bli fast vi inte var hemma i helgen. Imorgon ska jag damma. Min man gjorde middagen idag. Kyckling och pommes. MUMS MUMS! Bada Levicia och läsa Bambi som godnatt-saga. Jag ska hänga tvätt innan det är dags för att sova. Dagen imorgon lär också gå fort.


Nattinatt.


Kram kram 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards